48 HOURS is really mindblowing.. Help me~ sobs.

7:44:00 AM


Photobucket


Sebenarnye aku malas nak buat intro, boleh tak aku terjun ke dalam longkang topik teross, muahahah! Oh serius siapa dekat sini boleh baiki keadaan mental aku because I'm totally mindblowned!



Ekcelli aku dah habis baca satu fanfic nih tajuk dia 48 HOURS. Fanfic nih serius famous satu duniaa. (hahah over) And fanfic nih asalnya dalam bahasa Cina tapi telah di'translate'kan kepada berbagai-bagai bahasa. Fanfic nih bukanlah bergenre romantik komediss cintan cintun jiwang keparat macam yang korang sangka, hah hah!



( aku ciplak daripada Pakcik Google, gomaweo ahjussi! )



Yang aku baca tu English version sebab yang English version nih chapter dia dah complete. Yang Malay version ada kat Asianfanfic but chapter dia tak habis lagi, sebab tu aku menjengah English version punya. Oh, fyi, I've completed all the chapters in 48 HOURS too, bhohohohoh! (goosebumps)



Tapi masalahnye kann (goosebumps) aku ni (goosebumps) lepas habis baca (goosebumps) 48 HOURS tu (goosebumps) aku tak berhenti-henti (goosebumps). Hangpa nak tau awat aku (goosebumps)?



Okayy, first, korang tengok sinopsis dia.



After 48 hours, only one boy will be alive in this house.



Haa tu lahh sinopsisnya. Simple ye dok? Despite tajuk and sinopsis yang macam gempak, watak dia ponn gempak jugak, Haha siapa lagi kalau bukan EXO. TAPI TAPI TAPI TAPI pada pendapat aku kann, watak mereka dalam fanfic ni dengan watak realiti mereka saaangat lain! Watak mereka dalam fanfic ni sangat dingin, entahlah, semacam dingin aku tengok. Lain waktu aku tengok depa dalam variety shows. Alahh,biasalah, fanfic! Nak hairan apaa, lol.



Nak dipendekkan cerita, fanfic ni kisah sekumpulan group idol (EXO) yang datang ke LA, US untuk shooting MV (something like that lahh, aku pon dah lupa) kemudian accidentally mereka di'kidnapped' dan dikurung dalam satu villa. Plot selepas tu lebih kurang macam dalam Battle Royale lahh. Kena bunuh-2 semua tuh.






Di samping seronok-2 layan cerita-2 thriller macam ni, aku nak luahkan ketidakpuashatian aku.



    1. Twisted plotted! Sampai kadang-2 aku kena baca satu chapter tu banyak-2 kali sebab nak bagi otak aku paham.

    2. Otak aku yang lembab ni kena selalu berjalan untuk memikirkan mengapa situasi-2 rumit dalam cerita ni terjadi.

    3. Ending dia semacam tergantung. Dia buat aku rasa macam "Uwaaaaaaaa sebenarnya apa terjadi dekat si polan tu mengongg~"



Hahahah takdelah. I'm joking :D Aku bukan tak puas hati apa-2 pon. Tapi apa-2 pun aku tabik getah lahh dekat original writer dia yang Cina tuh sebab pandai reka cerita yang beyond the expectation and applause untuk translator yang bertungkus-lumus bersengkang mata untuk terjemah fanfic ni! (bow x3) Anywayy aku sangat-2 enjoy and the last thing I wanna say is this is the best fanfic I've read in my life! Okehh buat penulis-2 di luar sana aku menantikan sesuatu yang baru daripada hangpa, hahahah!



Kalau korang / hangpa pun minat nak baca sekali, klik jelah SINI. Kalau hangpa tak minat, ada aku kesah? :P



Woot woot hangpa, aku nak chow dulu~ mencari fanfic seterusnya, wahkahkah!



Wassalam n tata~


You Might Also Like

0 obliviators

Great Legacy

Sticky Notes

elite reader(s)